Sunday, October 11, 2009

Suspek ugut Khir dicari


SHAH ALAM 10 Okt. - Polis masih berusaha mengesan suspek yang mengirim surat ugutan untuk membunuh bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo pada bulan lalu.Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar memberitahu, walaupun surat ugutan itu sudah menjalani ujian saintifik oleh pasukan forensik, pihaknya masih mengesan bukti yang sahih sebelum membuat sebarang tangkapan.

"Tiada kesan DNA (asid deoksiribonukleik) ditemui. Walaupun ada kesan cap jari pada surat tersebut, ia tidak cukup lengkap untuk mengesan pemiliknya."Bagaimanapun kita tetap melakukan siasatan dengan melihat aspek lain bagi mengenal pasti mereka yang bertanggungjawab," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Balai Polis Komuniti U9 di kawasan perumahan Cahaya SPK di sini hari ini.Pada 17 September lalu, Mohamad Khir membuat laporan polis di IPD Shah Alam setelah menerima surat berbentuk ugutan.


Antara lain, isi kandungan surat itu mengugut mahu menembak beliau atau disumpit dengan sumpitan beracun oleh pengirim yang tidak dikenali.Surat bertulisan tangan dalam bahasa Melayu itu diposkan dari Bukit Raja, Klang bertarikh dua hari sebelum itu. Ia turut menuduh Mohamad Khir mahu menjatuhkan kerajaan pakatan pembangkang Selangor dan ugutan itu akan dilaksanakan jika beliau tidak memberhentikan perbuatan tersebut.







0 comments:

Post a Comment